Myslím si, že média nám veľakrát ponúkajú prinajmenšom skreslený pohľad na danú problematiku. Prvotná funkcia médií bola informačná, ale mám pocit, že táto funkcia sa z médií stále viac vytráca.
Už to nie sú média, ktoré nás pravdivo informujú. Väčšina z nich ponúka informácie vytrhnuté z kontextu, ba až klamlivo podané. Žiaľ, musím súhlasiť s tvrdením, že hlavným cieľom dnešných médií už nie je informovanosť ľudí, ale biznis-vlastný zisk. Mám pocit, že mnoho ľudí si pred tým zakrýva zrak a poslušne, či až naivne to prijímajú a konzumujú.
Myslím si, že média majú osobitne vplyv na nás,mladých, a na deti. Vo väčšine prípadov ich vychovávajú a formujú v tom negatívnom slova zmysle. A potom sa rodičia pýtajú, prečo sú ich deti hrubé, vulgárne.
Samozrejme, média nás môžu aj vychovávať a môžu mať pozitívny charakter.Napokon, odkiaľ by sme vedeli o tom, čo sa deje vo svete, ak nie z médií a spoločensko-komunikačných prostriedkov? Alebo, ako by sme sa dozvedeli o ekonomickej či politickej sfére?
Ale na to, aby na nás média vplývali pozitívne je potrebné, aby pochopili a prijali skutočné hodnoty, ktorých prioritou nie je vlastný zisk, ale záujem a dobro občana.
Cieľom tohto môjho blogu v žiadnom prípade nie je nejaká antimediálna kampaň alebo niečo podobné. Chcem len poukázať na to, že média netvrdia vždy pravdu, preto by sme mali byť opatrný v tom, čo čítame, čo sledujeme a ako tomu veríme. Je až nepredstaviteľné, ako veľmi to môže ovplyvniť naše názory, postoje a v neposlednom rade aj našu náladu.
Koľkokrát sa nám do rúk už dostala správa o niečom, čo nás rozrušilo, nahnevalo bez toho, aby sme si to overili? Verím, že každý z nás vie o takej situácii a a našiel sa v tom.
Na zaver ešte pridávam graf, ktorý ukazuje, koľko ľudí si overuje informácie z viacerých zdrojov.


Komentáre
"Je však to,
niekde som citala,ze media su 3.velmoc(neviem preco tretia,uz som zabudla a mozno som to poplietla) a kazdpoadne z dovodu,ze informacie su klucove pre kazdu oblast,tak ten,kto ich ovlada,ma nesmiernu moc a moze informacie manipulovat tak,ze s realitou maju pramalo spolocneho.a netreba zabudnut,ze tu ide predovsetkym o zisk,nie o nejake pravdive informovanie...